گزارشي از رفتارهاي خاص مربيان پرتغالي
وبلاگ هواداران کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
مربيان پرتغالي خاص‌ترين مربيان جهان در فوتبال هستند و رفتارهاي‌شان شما را حيرت‌زده‌ مي‌کند.مربيان پرتغالي در سطح دنيا مطرح هستند و دانش فوتبال در اين کشور کوچک اروپايي رشد و پيشرفت چشمگيري داشته است.

ژوزه مورينيو سرشناس‌ترين مربي پرتغالي جهان که در روزهاي اخير عنوان پردرآمدترين مربي را هم از آن خود کرده، شاخص‌ترين مربي پرتغالي فوتبال است. آقاي خاص که در يک خانواده فوتبالي به دنيا آمد و نتوانست فوتباليست موفقي شود از مترجمي به مربيگري رسيد.فوتبال ايران نيز از چند سال پيش به دنبال جذب يک مربي پرتغالي براي سرمربيگري تيم ملي بود. کميته انتقالي مي‌خواست آرتور جرج پرتغالي را بياورد تا تيم ملي ايران در مقدماتي جام جهاني 2010 با اين مربي سرشناس و کارکشته که لقب «فيلسوف» داشت قدم به ميدان بگذارد اما تقدير اين بود که تيم ملي در مقدماتي جام جهاني 2010 با علي دايي شروع کند و با افشين قطبي ناکام بماند تا در نهايت کارلوس کي‌روش يک مربي پرتغالي که اصالتي موزامبيکي دارد به ايران بيايد. کي‌روش متولد مستعمره پرتغال بود ولي در نهايت هدايت تيم ملي پرتغال را در رده‌هاي مختلف برعهده گرفت. او يک استعدادياب فوق العاده بود که نسل طلايي فوتبال اين کشور را به جهان معرفي کرد. برخي کي‌روش را دومين مربي سرشناس و موفق پرتغالي مي‌دانند که در باشگاه‌هاي بزرگي چون منچستريونايتد و رئال مادريد هم مربيگري کرده است.

اما مربيان پرتغالي يک خصوصيت مشترک دارند و آن رفتارهاي غيرعادي است که از خودشان در موقعيت‌هاي مختلف نشان مي‌دهند.ويژگي‌هاي خاصي که نه تنها مورينيو، که کل مربيان پرتغالي دنيا را جزو مربيان خاص قرار مي‌دهد. از درگيري‌‌هاي کنار زمين با مربي و بازيکن حريف گرفته تا رفتارهاي غيرعادي در نشست‌هاي خبري؛ تمامي مربيان پرتغالي داراي اين ويژگي عجيب هستند.مورينيو در اين بخش هم سرآمد است؛ او يکبار بازيکن حريف را در کنار زمين دلقک خطاب مي‌کند و روز ديگر به چشم مربي رقيب انگشت فرو مي‌کند! هيچکس منکر توانايي‌هاي فني‌اش نيست اما رفتار عجيب و غريبش هم غيرقابل انکار است.همانطور که کي‌روش هم در زمان سرمربيگري تيم ملي پرتغال با فيفا بر سر انجام آزمايش دوپينگ درگير شد و حتي تا مدت‌ها بر سر اين اتفاق با فيفا و مراجع قضايي آن مشکل داشت.


مربيان پرتغالي که به ايران آمده‌اند هم همين گونه‌اند، از مانوئل ژوزه در پرسپوليس تا آلفرود کاسيميروي نفت آبادان و توني اوليويراي تراکتورسازي همگي رفتارهاي حيرت انگيزي دارند.آنها همانطور که خوش‌رو و خوش برخورد هستند گاهي اوقات کارهايي انجام مي‌دهند که حيرت زده مي‌شويد.مانوئل ژوزه سرمربي پرسپوليس با کروات به يک شهرستان در استان گيلان مي‌رود و بعد از مسابقه هم مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني بيني خود را مي گيرد گويي انگار در اتاقش نشسته است.کاسيميرو که براي دومين بار به ايران برگشته است نيز رفتارهاي عجيب و غريب کم ندارد، از بالا رفتن از فنس‌هاي ورزشگاه تا پرحرفي در نشست‌هاي خبري! او در يک نشست خبري پيش از مسابقه آنقدر حرف زد که مسئولان به او گفتند وقت شما تمام است اما در پاسخ گفت هنوز برايم چاي نياورده‌ايد!توني اوليويراي تراکتورسازي هم شرايط حيرت انگيز خودش را دارد. او در پاسخ به هر سوال انواع و اقسام ادا و اطوارها را در مي‌آورد تا منظورش را به خبرنگاران برساند.شايد در بين مربيان پرتغالي شاغل در ايران فقط ژوزه کاستا آرام‌ترين و بي‌حاشيه‌ترين بود. او زماني دستيار کي‌‌روش در تيم ملي پرتغال بود اما رفتار عجيب و غريبي از او مشاهده نشد و شايد به خاطر همين رفتار آرام، اولين مربي خارجي اخراجي در ليگ دوازدهم لقب گرفت!

فوتبال ايران هم در سطح باشگاهي و هم در رده ملي به دانش مربيان پرتغالي گره خورده است، هرچند که اين پرتغالي‌هاي شاغل در ليگ ايران هنوز نتوانسته‌اند انتظارها را از نظر فني برآورده کنند اما در انجام رفتارهاي عجيب و غريب همه را شگفت زده کرده اند.مربيان پرتغالي نتوانسته‌اند خود را با ما در زمينه اجتماعي و آداب و رسوم هماهنگ کنند و بعيد است اين اتفاق اصلا رخ بدهد زيرا مربيان پرتغالي خاص‌ترين مربيان جهان هستند. مربياني که فوتبال را فقط از زاويه ديد خود مي‌بينند و البته گاهي اوقات ديدگاهي عجيب و حيرت انگيز دارند و به همين دليل هم يکباره مرتکب رفتارهايي مي‌شوند که همه دنيا را حيرت‌زده مي‌کنند، فرقي هم نمي‌کند آنها در کجا مربي باشند ايران، اسپانيا يا انگليس؛ رفتارهاي آنها براي همه عجيب و خاص است.البته ليگ ايران کم کم از مربيان پرتغالي خالي مي شود، بعد از جدايي ژوره کاستا از نفت آبادان، وي را بايد دومين مربي پرتغالي ناکام معرفي کرد. مانوئل ژوزه نيز با همه رفتارها و صحبت هاي عجيبش با پرسپوليس، نتوانست به روزهاي خوب برسد و در نهايت کميته فني اين باشگاه راي به عدم حضور اين مربي روي نيمکت سرخ ها داد.



تبلیغات

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 22 / 9 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo